[ Veelgestelde vragen]

Veelgestelde Vragen

Onze antwoorden op uw meest gestelde vragen

Usitoo is een coöperatieve actief in het huren van alledaagse voorwerpen met een lage gebruiksgraad (minder dan 10 keer per jaar) via een online catalogus. Het doel is om terug te keren naar een economie van functionaliteit door gebruik voor het pure bezit te plaatsen en aldus een duurzamere consumptiewijze te hanteren die bewust is van de economische en ecologische impact ervan.

Usitoo komt van de Engelse woorden “Use it too!” Gebruik het ook, om te focussen op gebruik en delen in plaats van bezit.

We wachten nog een beetje 😉 We breiden de dienst geleidelijk uit in heel België. Maar aarzel niet om ons te laten weten dat u het bij u thuis wilt hebben! Wij bewaren dan uw gegevens in onze database en u zal worden gecontacteerd eens dat het zover is. En als u leuke plekken kent die gebruikt kunnen worden als een USI-depot, laat het ons dan weten door ons formulier.

Dankzij ons uitwisselingssysteem (meer info hier) zijn 90% van onze te lenen voorwerpen tweedehands. Natuurlijk worden ze door ons gecontroleerd voordat ze online gaan om er zeker van te zijn dat ze in goede staat verkeren en perfect werken.

Maar natuurlijk ! U kunt een gebruiker worden door simpelweg in te schrijven op een abonnement. Dit pakket dat u betaalt wordt omgezet in punten waarmee u de gewenste voorwerpen kunt huren. Meer info hier.

Bij u in de buurt ! Kijk op onze kaart. We hebben partnerschappen met winkels, co-workingruimtes, burgercafés… voor nog meer nabijheid.
We geven al onze gebruikers zelfs de mogelijkheid om er zelf één te openen.

Nee, USI-punten vervallen nooit…

Ze zijn van u zodat u ze kunt aanbieden aan wie u maar wilt, wanneer u maar wilt. U bent vrij om uitwisselingen en wederzijdse ondersteuning te creëren tussen gebruikers van onze site.

Het ideaal: verkoop ons een paar voorwerpen om uw account opnieuw aan te vullen.

Neen. Helaas is dit niet mogelijk, wees redelijk! 😉

In geen geval kunnen de punten worden terugbetaald tegen euro’s. Het enige mogelijke alternatief is om ze over te zetten naar een andere Usitoo-gebruiker.

Nee, aangezien punten alleen geldig zijn bij Usitoo en alleen voor het huren van artikelen.

Usitoo heeft alles gepland: voor dit soort voorwerpen kunt u ze ophalen op ons hoofdmagazijn op 102 Birminghamstraat in Anderlecht of we bezorgen thuis, op de dagen en tijden van uw keuze. Aan de andere kant zijn er geen mirakels, thuisbezorging is een betalende dienst. Contacteer ons op als u een specifieke levering wenst te regelen.

U wordt gevraagd de voorwerpen in dezelfde staat te retourneren zoals de voorwerpen waarin u ze hebt ontvangen. Dus schoon en proper 🙂

U kunt een lopende bestelling annuleren tot een week voordat deze wordt uitgevoerd door naar “Mijn account” en vervolgens naar “Reserveringen” te gaan. Zodra deze termijn is verstreken, kunnen wij om logistieke redenen de annulering van uw bestelling niet langer garanderen.

Het is niet mogelijk om online te bestellen als u een levering in een USI-depot op dezelfde dag wenst.
Maar als u naar ons hoofddepot komt op 102, Birminghamstraat in Anderlecht, kunt u direct vertrekken met uw voorwerpen (maandag tot vrijdag van 9u tot 18u). Zaterdag op afspraak). Als u een artikel voor de volgende dag bestelt om op een USI-depot te worden geleverd, doe dit dan voor 15.00 uur. Anders kunnen wij u de levering niet op tijd verzekeren

Geef ze aan ons (als u zo gul bent) of verkoop ze aan ons (als u Usitoo lid wenst te worden). In dit geval verzilveren we ze tot 70% van hun aankoopwaarde, in Usi-punten, via deze link.

Om uw punten in te wisselen, moet u uw account activeren via een abonnement of een prepaidsysteem.

Door het formulier in te vullen via deze link. Als er minder dan 10 zijn, kunt u ze meenemen naar ons magazijn in Anderlecht op 102, Birminghamstraat (dit is een kans om elkaar te leren kennen tijdens een lekker koffietje : -)). Als u zich in de rommel opkuifase bevindt en u meer dan 10 voorwerpen aan ons overhandigt, halen we ze bij u op. Om er te geraken, denk erover na om samen te komen met uw buren!

Ja, dat is mogelijk. Maar alleen de persoon die het account heeft aangemaakt, is verantwoordelijk voor de handelingen van zijn/haar vrienden/buren / collega’s.

Neen. Wij zijn dankbaar voor uw bijdrage aan onze coöperatieve, maar juridische redenen vereisen dat u (eenmaal) een speciale 20 euro prepaid kaart koopt om uw punten te verzilveren.

Dat zijn we aan het verbeteren. Hier is hoe dit gedaan moet worden: van zodra de agenda wordt geopend, moet u twee keer klikken: de eerste keer op de verwijderingsdatum van uw voorwerp en de tweede op de retourdatum. De agenda sluit vervolgens automatisch door beide datums te onthouden.